Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Kliknij tutaj, jeśli ciekawi Cię korzystna oferta private blog network.

Aby klient znalazł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO lub dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. PBNy są często wykorzystywane jako jeden z komponentów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio należycie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a później trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na stosownym poziomie.

Jak zastosować PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny i pełna nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Druga ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej wartość pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, użyteczne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim z finansami, zdrowiem i bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO