Filtr od Google? – co to jest??
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią zasady opracowane przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz martwić się o filtry Google.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają zasady Google mogą być nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.