Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem specjaliście.